Helbredelse..

Har du opplevd at du trenger å finne igjen deg selv litt?

Noen ganger kan traumatiske opplevelser i livet gjøre at

 vi trenger hjelp fra andre

for å komme videre.

Men det jeg tenker på her er

de mindre skrubbsårene

som livet gir oss

 i hverdagen

noen rifter

 både her og der

som er resultatet av stor belastning kanskje

ja, at alt vi har strevet med

på hver vår måte i livet

 har hatt sin pris

og bare satt seg

 i kroppen!

Når vi trenger tid til å finne igjen oss selv

er ingenting bedre enn en god lang spasertur!

Hvorfor

tenker du kanskje?

Det er helt forunderlig hvordan rytmen i beina fjerner

 spindelvevet

i hjernen!

Men turen må være litt lang fordi at til å begynne med vil vi tenke kun på problemene våre..

og det er anbefalt å gå alene for å få denne effekten

 som rydder opp i hjernen.

Underveis på turen skjer det noe!

Disse problemtankene vil løses opp underveis

 mens vi går 

og vi blir mindre og mindre

problemorienterte

og etterhvert lar vi de

 helbredende

 kreftene slippe til!

Altså..

mens du går

 så leger tiden

dine sår!

Så hvis du kan og har fysisk mulighet til det kan det være fint å bare gå!

Gå!

Gå gjerne hver eneste dag!

I all slags vær!

Innimellom er det sosialt og koselig å gå sammen med noen også..

gjør litt forskjellig ettersom hva du har behov for..

 Men husk refleksvesten da,

 i disse mørketider!


Denne morgenen føles

naturkreftene

ganske intenst på kroppen her i

 Humlehagen!

Det blåser kraftig, det er høy flo og bølgene pisker og slår

opp i hagen!

Jeg var ute på morgenkvisten for å sette på plass krukker og ting og tang som lå utover i hagen

etter nattens kraftige vindkast..

da tok jeg denne bildeserien

kanskje du nesten kjenner det i kroppen 

du også

når du ser bildene? 












Kjente du det?

Det er ganske

mektig

og

fasinerende!

Jeg ble stående ei stund

i ly ved husveggen

 å bare se..

dra pusten dypt..

ja, det er herlig,

og  litt voldsomt

det føles nesten

helbredende

dette også..

tror det er flere måter å

fjerne spindelvevet

i hodet på

tror du ikke?

Ønsker deg en fin-fin onsdag til neste gang - takk for at du kikker innom meg på bloggen

og blir med meg

på disse rare turene mine!

 Og

leser det jeg tenker

 og skriver..

det er inspirerende!





Kommentarer

  1. Takk :) Nå må jeg ut å gå en tur for å finne meg selv,og detsammen med verdens beste turkamerat:)

    SvarSlett
  2. Ja, du er heldig som kan gå tur med verdens beste kavaler!Kjekke Baldergutten!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg