Kreativitet..

Har du hørt om Leonor Fini?
(1908 -1996)

Malerinne

Født i Argentina

Mange av maleriene hennes viser

 sterke, flotte kvinner

kanskje som deg og meg?

Og utrolig mange katter..

hun bodde sammen med 23 katter!

Hun var gift en eneste gang,

men det var flere menn i hennes

kunstnerliv.

Leonor Fini uttalte en gang

"så snart jeg begynte å male det som var inni hodet mitt, ble folk sjokkert"

For når skaperkraften først slipper løs, da kjenner den hverken  

tid

eller

rom

Det er som å være så forelsket at du ikke helt vet hvor du skal gjøre av deg!

Skaperkraften kan rett og slett snu verden på hodet for oss!

Kanskje trenger vi det?

At verden blir snudd litt opp - ned?

Når skaperkraften viser seg, så er det

her

og


De ideene vi har nå, er resultatet av hvem vi er nå, av livssituasjonen vår nå og av hva som foregår inni oss nå.

Vi kommer ikke til å være den samme personen femten år fra nå!

Ikke sant?

Å gi utløp for

skaperkraften

vår nå, uansett hvilken

form

den har

er en måte å berike livet vårt på!

Kanskje skylder vi oss selv

å finne fram til den

skapende

delen i oss?

Synes du også at dette er spennende?

Har du muligheten til å koble av i ca ti minutter?

Nå?

Da håper jeg du vil bli med meg på

 kunstutstilling

i dag!

Ta en pause fra hverdagen i noen minutter

sette deg ned

i ro og fred

å bare se..

på bildene!


Dette er " a biograpical song" fra Katell Keineg`s album Jet

Jeg drømte meg helt bort..

nesten som

meditasjon

håper dette gir deg også

litt påfyll i dag!

 Lytt til den herlige musikken..

og nyt bildene!





Håper dette blir en god dag for deg også!

Kanskje litt kreativ og skapende?

Kanskje du får noen spennende ideer  - på jobben din eller noe som opptar deg ellers?

Nyt den fine mandagen!



Nydelig morgenhimmel 21 november..

Kreativitet gir næring til kjærligheten og livets uforklarligheter!

Kreativitet fjerner oss ikke fra virkeligheten..

men gjør oss

 klarsynte og takknemlige..

Det er en måte å

 sanse

og

se

verden på...















Kommentarer

Populære innlegg