Mandagsgleder..


..i alle dager..

julebakst

 i Trultefatet!

En skjønn liten

miniatyr - Trulte!

Jeg gledet meg slik til å gi den..

at jeg klarte nesten

 ikke vente!



..og en skjønn

smilende

 hjertebukk..



..ok, Trulte..du får jo nesten aldri noe søtt..

annet enn frukt da!

Du må jo smake på julekaker du også..

selv om du er min lille

lavkarbo - Trulte

klart det!




..det ble mange gode grynt og

 smatting..




..det tar bare 

noen sekunder,

så er den glade bukken også

spist opp

i dag er du

heldiggrisen min 

Trulte!


Det er surt og kaldt i

 Humlehagen

 i dag

det blåser og regner..

Trulte koser seg inne

med døra si åpen - for hun er veldig

 nyskjerrig og utrolig sosial!

Spretter opp fra høyet

 med det samme hun hører en lyd!

Om natta er døra igjen

og varmelampa

 på halv styrke..

hm..

Er det for min del..

eller Trulte sin del..

at varmelampa er på?

Tja..

Det er noen som

spøker

med dette

 her i Humleheimen..

og ler litt av meg..

men jeg tror at det er

koselig for Trulte

med noen ekstra grader om natta..ja,

og for meg også da!

Jeg har montert en trådløs sak i

 Trultehuset

som viser temperaturen

så kan jeg bare

kikke bort på peishylla

 og sjekke gradene hos Trulte!

Det blir

supert

når kuldegradene kommer!





..det ble

 lek i hagen

 istedenfor tur i dag..





..kan jeg bade,muttern..

vær så snill..


..så er det Flagre sin tur til å få litt

oppmerksomhet..

for en

 mandagsglede!





bare søt!


Husker du krukka med

juleløk?

I dag tok jeg den inn i stua..

en bitte liten

mandagsglede!


Spennende!


..en sunn , sprø og fargerik

mandagsglede!

Jeg høstet inn litt grønnkål

og rosenkål

tenkte å lage en

grønnsakwok

 i dag!


..litt hullete..men fine..og helt

 økologiske


Tenk, så

grønn og flott

står den der hele vinteren!


..jeg tok fram litt

dadler

en søt liten

mandagsglede



Har du mulighet til

 å skape deg

en bitte liten

mandagsglede?

Et lite pusterom?

Det skal ikke alltid så mye til..

du kan

tenne et lys

kanskje?


Desemberdagen spenner ikke
buen for høyt

Sakte rusler solen
korteste vei over jordene

Forsvinner i frossen skog.
Stille går nattsøster runden.

Fra "Til en annen tid"

Diktet heter Kort dag av Helge Vatsend





Ønsker deg en

 fin ettermiddag og kveld

 til vi sees igjen!









Kommentarer

Populære innlegg