Ditt indre øye..

I går hadde vi en fantastisk fin dag på fjellet!


Det var en helt spesiell stemning på fjellet i går - det var nesten ikke et menneske å se, så stille og litt mørkt  på en måte..litt dunkelt og skymt - ja det ble liksom aldri helt lyst!

Det er ikke så rart, for det er jo november!

Det blir god tid til refleksjon på slike turer!

Tankene kommer og går - det er en slags FLYT av tanker - det er bare ro og fred - en slags følelse av harmoni.

Jeg ble gående å TENKE fordi jeg vet at noen av mine trofaste lesere så absolutt ikke kommer seg på akkurat slike turer!

De er HINDRET av en eller annen grunn!

Derfor synes jeg det er fint å kunne vise glimt fra MINE turer - for det kan sette i gang en prosess!

Du kan se på bildene, men tenke videre selv.

Det kalles VISUALISERING:

Det betyr å se for seg noe med sitt indre øye.

Er det ikke flott?

Du kan visualisere det meste - som lukt, smak, lyder og kroppslige følelser!

Ved VISUALISERING aktiverer du underbevisstheten din gjennom å bruke høyre hjernehalvdel.

Det er ingen grenser for hva du kan visualisere om!

Det kan være alt fra en avslappende sommerdag der du sitter i solen..osv eller at du er hovedpersonen i et eventyr..så dro du plutselig avgårde..ut på en eventyrlig reise..osv

Det kan starte med at du tenker deg at du befinner deg en plass..så starter DIN INDRE REISE!

Det DU ser for deg -  med DITT INDRE ØYE!

Spennende!





Et nydelig kunstverk!


Egon og novemberhimmelen!

Jeg fant Knerten..min egen personlige KNERTEN!

Og et nydelig HJERTE!

Bekkesus...og puter med deilig mose!

Idyllisk..


Billy koser seg!

Svømmer når sjansen byr seg..klart det! Det er fantastisk for en vannhund!


                                       Egon ruller seg i lyngen..og tar en liten pust i bakken!





På toppen ble vi møtt av REGNBUEN!


Dette var noen glimt fra min tur!

Så kan DU tenke videre..foreta en helt eventyrlig reise..i ditt indre!

En jordomseiling..eller kanskje noe helt annet!

Ja, for vi kan ha det ganske spennende når vi utvikler vår egen fantasi - ta en liten tankeflukt - men så komme tilbake til hverdagen..for det er jo der vi er ..I HVERDAGEN vår!

Så  fant jeg noen ord som du og jeg kan ta med oss denne søndagen!

Den kreative søker IKKE
det trygge
det korrekte
det populære
den letteste vei

Den kreative SØKER
det nye
forandring
utfordring
utvikling
bevegelse
muligheter..

Jeg likte så godt disse ordene..spesielt MULIGHETER!

Se mulighetene -  der VI er!

Forandring? Det kan være å endre på en rutine..et tankemønster kanskje?

Utfordring? Det kan være så mye..fra det bitte lille vi skal utføre i hverdagen - eller - ja,  det helt store SPRANGET!

Slik kan vi fortsette ..og fortsette..tenke og filosofere!

Tenk over det, og filosofer litt du også - der du er!

Det er SPENNENDE!

Ha en flott søndag!

Du vet - vi sees snart igjen!



Kommentarer

Populære innlegg