Logikk og følelser..

Kulturen vi lever i dyrker den logiske tenkningen.

Det er mye snakk om det logiske, fornuftige, kontrollerbare - ja, i det hele tatt å bruke hodet!

Hva med følelsene?

Er følelser noe mer ukontrollerbart, farlig eller unødvendig?

Det er følelsene våre som gjør oss menneskelige!

De varsler oss om farer!

Derfor er det viktig å ha kontakt med sine egne følelser!

Hvis vi ikke har kontakt med følelsene våre, kan vi gå glipp av mange farer - for vi tar rett og slett ikke farsignalene!

Det er også følelsene våre og ikke tankene som forteller oss om noen lyver for oss.

Ja, for når noen lyver kjenner du det - du får et støt i magen!

Følelsene våre er viktige for oss  - for å klare oss i verden!

Tillit sitter i kroppen, i bevisstheten og når du kjenner hva du føler i øyeblikket..

Har du også opplevd at du har kjent på magefølelsen din i en situasjon?

At magefølelsen var riktig der og da?

Men vi trenger nok fornuften også, slik at det blir en viss balanse som ellers i livet!

Vi  kan utvikle evnen til å lytte til magefølelsen - er det ikke fint å tenke på?

Begynn  i det små og lytt til den ofte..så kanskje du gradvis merker at den er med deg overalt.. og at den leder deg til en viss grad, den blir din egen indre veileder.. sammen med ditt logiske jeg også da selvfølgelig!

Kanskje du etterhvert blir mer oppmerksom på deg selv og innstinktene dine?


Er det ikke spennende!

Av og til har følelsene mine kanskje litt stor spennvidde

men det er jeg glad for

og jeg vil stadig jobbe med å utvikle dem

                                                                      
 for jeg vil se på

 følelsene mine

som en gave!



I kveld har jeg pyntet litt på nattbordet mitt!

Satt ei  rose i en liten vase som en liten oppmerksomhet til meg selv

og så var det noe jeg bare måtte prøve

fordi jeg gleder meg sånn

 jeg kan ikke vente

til å  ta fram lysslyngene mine

det er umulig

så jeg bare prøver bitte litte grann

hemmelighet

i kveld..



..det ble litt mørkt..men koselig, fikk jammen litt av godfølelsen..fra advent i fjor..

nå skal jeg gjemme lysslyngen

en stund til

å bare glede

meg!


Ha en fin kveld og natt til du kikker innom meg igjen
jeg setter stor pris på
ditt besøk!



Kommentarer

Populære innlegg