Å godta..

Så herlig å vite at vi ikke bare har sjansen til å leve livet vårt, men vi har jammen sjansen til å godta det også!

Ofte bruker vi alle kreftene vi har -  og litt til - på å motsette oss ting som vi ikke kan forandre på, det blir som å stange hodet i kraftig betong..ja, uten at vi spør oss selv om det virkelig er dette vi ønsker å knekke nakken på!

Men underveis skjer det gjerne noe!

Vi utvikler evnen vår til å godta det vi ikke kan gjøre noe med, så lærer vi oss faktisk til å leve med det på en fruktbar måte!

Men - vi trenger å lære oss å se hvilke utfordringer vi kan ta  - og uforferdet gå løs på dem med krum hals også -  når det er nødvendig!

Å akseptere noe vil ikke si det samme som å resignere.

Absolutt ikke!

Å akseptere noe er å favne livet - med ro i sjelen!

For en vakker tanke!

I dag vil jeg si til meg selv at livet mitt er tilstrekkelig som det er, og det er mitt!

Jeg vil favne livet!





Husk at du betyr mye for andre!

Det er noe spesielt, ja helt særegent med akkurat deg!

Du er betydningsfull - for det er noen som tenker på deg, venter, elsker, savner deg ..ja, forguder akkurat deg!



Ta vare på deg selv og de du har rundt deg i dag!

Og skulle du være litt uheldig med noe?

Tja..at det kanskje skjer en aldri så liten fiasko med noe du skal forsøke deg på i dag?

Det kan jo skje!

Men det er jo ikke det verste som kan skje med deg!

For du vet -  det er verre..

 å aldri ha prøvd!

Ha en strålende onsdag, til vi sees igjen!


Kommentarer

Populære innlegg